Het college van B&W heeft zich voorgenomen om 'Sportpark de Omloop' van VV Rhoon en WCR (Google Maps) te verplaatsen naar de andere kant van de Omloopseweg, midden in de onontgonnen polder die 'De Rand van Rhoon' heet (Google Maps, ten noorden van Essendijk 30 e.v.). Hoe dat er uit komt te zien? De plannen staan hier. Als het aan GL ligt, gaat er een streep door dit plan! Samen met de PvdA zijn we van mening dat Rand van Rhoon een onaangetaste polder moet blijven. Er zijn alternatieven voor de verplaatsing, waarbij ook nog eens meer ruimte komt voor sociale woningbouw, waar in onze gemeente zo'n tekort aan is. Het college is echter onvermurwbaar en heeft zich vastgebeten in haar plan. GL en de PvdA gaan er werk van maken. Zo hebben we reeds in de raadsvergadering van 6 april, waar het college het zgn. 'voorkeursrecht' liet vestigen op de percelen die ze willen gebruiken, per stemverklaring laten weten niets te zien in de plannen van het college. We houden u op de hoogte.